foto1
foto1
foto1
foto1
foto1

Apologet

Апологет : православний апологетичний сайт

Свідки Єгови заперечують не тільки Божі правди Католицької Церкви, але також християнські практики побожності, ведучи за­пеклу боротьбу з ними. До цих вправ належить християнський піст.
Свідки Єгови повчають, що Ісус Христос відкинув практикування посту. Він заборонив Його такими словами: «Не те, що до уст входить, осквернюе людину, а те, що з уст виходить» (Мф. 15, 11).
Звичайно, для них достатньо цього вирваного з тексту вірша. Не хочуть вони вникнути в зміст і переконатись, чи сказані Ісусом сло­ва стосуються посту. Свідків Єгови задовольняє те, якого значення Христовим словам надали біблійні дослідники - редактори «Вар­тової Башти». Щоб зрозуміти значення цього тексту, треба його прочитати від початку, а не тільки один вірш:
«Тоді приступили до Ісуса фарисеї та книжники з Єрусалиму й кажуть: "Чому твої учні порушують передання старших: НЕ МИЮТЬ РУК, КОЛИ СПОЖИВАЮТЬ СТРАВУ? А він у відповідь сказав їм: «...Слухайте й розумійте! Не те, що до уст входить, осквернюе людину, а те, що з уст виходить, те осквернюе людину". Тоді приступили учні й кажуть йому: "Чи знаєш, що фарисеї взяли тобі за зле, як почули, що ти так говориш?" » (Мт. 15, 1—3; 10—12).
Отже, аж ніяк не можна відносити цих слів до посту, який прак­тикує Католицька Церква. Християнський піст не полягає в тому, щоб мити руки перед їжею. Утримуючись від споживання м\'яса в п\'ятницю, католики не мають на увазі, що саме в цей день м\'ясо є «нечисте». В цей день вшановується Ісуса Христа, його страждання і муки, складається покута за гріхи і виховується воля.
Відмовивши собі у споживанні найулюбленіших страв заради лю­бові до Бога, можна також відректись від інших пожадань. Якщо Свідки Єгови ототожнюють християнський піст з обрядом миття рук у Старому Законі, то тим доказують своє нерозуміння посту. Але їх закиди на цьому не закінчуються. Вони подають ще інші аргу­менти. Кажуть, що Ісус Христос і Його учні не постили, тому не потрібно практикувати піст. Щоб переконати у цьому, подають вірш із Святого Письма:
«їжте все, що на торговиці продається...» (1 Кор. 10, 25). Дійсно, католики читали цей вірш. Зате вони знають, що апостол Павло навчав вірних, що немає чистих або нечистих страв. Будь-який вид м\'яса можна споживати, повчає св. Павло. Свідки Єгови на пере­кір його науці не їдять страв з вмістом крові. Отже, треба у влас­тивий спосіб розуміти слова апостола. А те, що вони мають саме таку думку, читаємо в Діяннях:
«Другого ж дня, як ті були в дорозі й наближалися до міста, Петро зійшов на крівлю помолитись коло шостої години. Він зго­лоднів і захотілося йому їсти. І от, як йому готували, найшов зах­ват на нього: бачить він небо відкрите, а з нього сходить якась річ, неначе скатерка велика, прив\'язана чотирма кінцями, і спускається на землю. Були ж у ній всякі чотириногі, плазуни земні й небесні птиці. І пролунав до нього голос: "Устань, Петре, заколи і їж!" Петро ж відповів: "Ніколи, Господи, бо я ніколи не їв нічого пога­ного й нечистого". І знову, вдруге, залунав голос до нього: "Що Бог очистив, ти не погань" » (Ці. 10, 9-І5).
Святий Павло повчає, що всі страви, які продаються на торговиці, можна споживати, і це не буде запереченням посту. Більше того, у Святому Письмі говориться, що апостол Павло також практикував піст, про що переконаємось пізніше. Ісус Христос сам розв\'язав пи­тання про піст, відповідаючи на запитання:
«Тоді приступили до нього учні Йоана й кажуть: "Чому ми й фарисеї постимо (багато), а твої учні не постять?" Ісус відповів їм: "Чи ж личить весільним гостям сумувати, поки молодий з ни­ми? Надійдуть дні, коли від них заберуть молодого, і ТОДІ БУДУТЬ ПОСТИТИ"» (Мф. 9, 14-15).
Ісус виразно сказав, що не постять до часу, поки Він є з ними, але тоді будуть постити, коли Він відійде. Посту Ісус не заперечив, а підтвердив, що в Його Церкві він буде практикований.
Свідки Єгови це пояснюють тим, що нібито Ісус мав на увазі 176
чисто символічне значення посту, тобто самозречення. Таке пояс­нення є безпідставним, адже учні Йоана запитували Ісуса про піст у дослівному розумінні цього слова. Учні Йоана Хрестителя мали на увазі не «символічний» піст, оскільки всі добре знали, що життя Ісуса Христа було насиченим самозреченням, пожертвою. Таке ж саме життя вели Його учні. Вони разом з Ісусом важко працювали, залишивши свої хати, улюблену працю, пішли за Христом, прис­луговуючи Йому. З них насміхались мудреці та фарисеї.
Перші християни також практикували піст, але не «символічно»: «У праці та втомі, в недосипаннях часто, у голоді та спразі часто в постах, у холоді й наготі!» (2 Кор. 11,27).
«Якось одного разу, коли вони служили Господеві й ПОСТИЛИ, Дух Святий промовив: "Відлучіть мені Варнаву і Савла на діло, до якого я їх покликав". Тоді вони, ПОПОСТИВШИ й помолившись, поклали на них руки і відпустили» (Ці. 13, 2-3).
«Вони настановили їм по церквах старших, а після молитви і ПОСТУ, передали їх Господеві, в якого ті увірували» (Ці. 14, 23).
Ми також повинні брати приклад з перших християн-апостолів і єпископів, дотримуючись посту. Піст виховує людську волю. Коли людина відмовляє собі в якійсь смачній страві, тоді може відмо­витись від інших приємностей, що вимагає більшої наполегливості і самозречення. Тому символічний піст мусить бути разом із дослів­ним розумінням цього слова.
Перед початком проповідування своєї науки Ісус пішов у пустиню і постив там 40 днів:
«ВІН ПОСТИВ СОРОК ДЕНЬ І СОРОК НО ЧЕЙІ НАРЕШТІ ЗГО­ЛОДНІВ, тоді підійшов до нього спокусник і сказав: "Коли ти Син Божий, звели, щоб це каміння та й стало хлібом"» (Мф. 4, 2-3).
У цьому випадку Свідки Єгови не можуть перемінити значення цього посту на «символічний». Слова диявола, який спокутував Ісуса замінити каміння на хліб, вказують на дослівне розуміння пос­ту. Свідчить про це й те, що Ісус постячи зголоднів. Великим є для Господа Бога, коли хтось відрікається від споживання їжі. Цьому старався протидіяти диявол, коли спокушав Ісуса Христа припинити піст. Так само сьогодні Свідки Єгови спокушають католиків.
Диявол добре знає, що постом людина може його відігнати від себе:
«Ісус же, бачивши, що збігається народ, погрозив нечистому ду­хові, кажучи: "Німий та глухий душе! Наказую тобі: Вийди з нього
й не входь більше в нього". І, закричавши та сильно його стрясши, вийшов з нього. І наче змертвів той, тож многі казали: "Вмер він". Але Ісус, узявши його за руку, підвів його, і той устав. Коли ж увій­шов у дім, то учні його питали його насамоті: "Чому ми не могли його вигнати?" Він відповів їм: "Цей рід нічим не можна вигнати, тільки молитвою та ПОСТОМ" » (Мр. 9, 25-29).
Під час дискусій Свідки Єгови пояснюють, що диявола можна прогнати символічним постом, тобто самозреченням. Ми не запе­речуємо символічного значення посту, він відіграє важливу роль, але це не все. Апостоли не були скупими на самозречення, проте не мог­ли прогнати диявола.
Святе Письмо повчає практикувати піст згідно з наукою Ісуса Христа. Коли хтось, на зразок Свідків Єгови, висміює піст, то вис­міює Христову науку.

НОВИЙ ЗАВІТ і ПСАЛТИР (аудіоформат)

МЕЧ ДУХОВНИЙ

Меч духовний №2