Ви тут: Головна
БІБЛІОТЕКА
СЕКТИ ТА КУЛЬТИ
Святе Писання заперечує вчення Свідків Єгови
ТАЇНСТВО ЄВХАРИСТІЇ




Свідки Єгови заперечують цю Тайну тільки тому, що слово «Євхаристія» не зустрічається у Святому Письмі.
Новий Завіт також не вміщує слова «Вартова Башта», яку Свідки Єгови вважають за свою духовну їжу. Не хвилює їх те, що Ісус Христос ніколи не скористався словом «Вартова Башта». Вони відкидають правдиву поживу душі, присутність Христа Господа під видами Хліба і Вина в цій Найсвятішій Тайні. Ісус віддає себе на поживу наших душ у Святому Причасті, пригадуючи тим самим в час Літургії хресну Жертву. Цю тайну Свідки Єгови вперто заперечують виключно тому, що на її означення Церква вжила слово «Євхаристія».
Євхаристія – це ніщо інше як правдиве Тіло і Кров Господа Ісуса Христа. Він заповів її встановлення відразу ж після чудотворного помноження хлібів:
«Працюйте не на ту їжу, яка проминає, лише на ту їжу, яка залишається на життя вічне, - яку ж дасть вам Син Чоловічий, бо його Бог Отець назнаменував» (Йо. 6, 27).
«"Я - хліб живий, що з неба зійшов. Коли хтось цей хліб їстиме, житиме повіки. І хліб, що я дам, це - ТІЛО МОЄ ЗА ЖИТТЯ СВІТУ». Отож юдеї заходилися сперечатися між собою, кажучи: "Як отой може нам своє тіло дати їсти?"» (По. 6, 51—52).
Ісус Христос встановив цю Тайну на Тайній Вечері:
«Коли вони їли, Ісус узяв хліб, поблагословив, розламав і дав учням, кажучи: "Беріть, їжте: ЦЕ МОЄ ТІЛО". Потім узяв чашу, воздав хвалу і подав їм, кажучи: "ПИЙТЕ з неї всі, БО ЦЕ КРОВ МОЯ (НОВОГО) ЗАВІТУ, яка за багатьох проливається на відпущення гріхів" » (Мф. 26, 26-28).
Замінивши хліб і вино в Тіло і Кров свою, Христос Господь наказав споживати їх під загрозою втрати спасіння:
«А Ісус їм: "Істинно, істинно говорю вам: Якщо НЕ СПОЖИВАТИМЕТЕ ТІЛО ЧОЛОВІЧОГО СИНА Й НЕ ПИТИМЕТЕ ЙОГО КРОВ, НЕ МАТИМЕТЕ ЖИТТЯ В СОБІ. ХТО ТІЛО МОЄ ЇСТЬ І КРОВ МОЮ П\'Є, ТОЙ ЖИВЕ ЖИТТЯМ ВІЧНИМ"» (Йо. 6, 53-54).
Не тільки апостоли мають споживати Тіло Господнє і пити Його Кров, але всі, хто має вічне життя. Це є вимогою для кожного віруючого християнина.
Саме так розуміли Христові слова апостоли, коли годували людей хлібом, який Ісус помножив (Мр. 6, 35-44). Подібно робили після Його смерті, роздаючи вірним Хліб, перемінений їхніми руками в час Літургії силою Бога у Тіло і Найсвятішу Кров Христову:
«Ті ж, що прийняли його слово, охристились, і того дня до них пристало яких три тисячі душ. Вони постійно перебували в апостольській науці та спільності, НА ЛАМАННІ ХЛІБА Й МОЛИТВАХ» (Діян. 2, 41-42).
Вже св. Павло радить всім приймати Святе Причастя:
«Я бо, що прийняв від Господа, те й передав вам: Господь Ісус тієї ночі, якої був виданий, узяв хліб і, віддавши подяку, розламав і сказав: "Це моє тіло, воно за вас дається. Це робіть на мій спомин". Так само й чашу по вечері, кажучи: "Ця чаша - Новий Завіт у моїй крові. Робіть це кожний раз, коли будете пити, на мій спомин" »(1 Кр. 11,23-29).
Святе Письмо говорить нам, що християни, починаючи від перших століть, споживали Євхаристію, тобто Тіло і Кров Господню.
Свідки Єгови твердять, що не йдеться про споживання правдивого Його Тіла і Крові, а цією духовною їжею є слово Боже. В ролі годувальниці виступає «Вартова Башта», даючи Свідкам Єгови їжу На вічне життя. Але це тільки думки редакторів «Вартової Башти» і Тих, хто сліпо їм вірить. Хоча Святе Письмо й говорить, що не хлібом єдиним житиме людина, а кожним словом, що виходить з Божих уст, але не згадує про вічне життя людини із Божого слова.
Знаю, що Господь Ісус Христос завжди спирав свою науку на живому прикладі. Тому євангелист подає таку важливу деталь:
«Ісус побачив силу народу - і змилосердився над ними, бо вони, немов вівці, що пастуха не мають. І він навчав їх чимало» (Мр. 6, 34).
Ісусі промовляв до народу, насичуючи його Божим словом. Але чи зупинився тільки на цій поживі? Ось про що говорить наступний вірш:
«А була вже пізня година, приступили до нього його учні й кажуть ”місце самотнє тут, та й час уже пізній. Відпусти їх, хай собі підуть в околишні слободи й села та куплять собі щось з\'їсти"» (її. 6, 35-36).
Що вбив Ісус? Чи може сказав, що «не самим хлібом живе людина»? Нічого подібного, оскільки далі читаємо:
«А у відповідь їм промовив: "Дайте ви їм їсти..." Узяв він п\'ять хлібів і дві рибини й, поглянувши на небо, поблагословив, розломив хліби й став давати учням, щоб клали перед тими... І їли всі - й наситились... Тих ж, що їли хліби, було п\'ять тисяч чоловік!» (Мр. 6,11; 42-44).
Наситивши їх, Ісус Христос відійшов на другий берег моря. Дальше Святе Письмо говорить, що за деякий час люди почали Його шукати знайшли Ісуса, Він їм сказав:
«Істинно, істинно говорю вам: Ви шукаєте мене не тому, що чуда бат, а тому, що хліб їли та й наситилися. Працюйте не на ту їжу, ш проминає, лише на ту їжу, яка залишається на життя вічне, -у ж дасть вам Син Чоловічий..." "Я хліб живий, що з неба зійшов. Хто цей хліб їстиме, житиме повіки. І хліб, що його я дам, й - тіло моє за життя світу..." А Ісус їм: "Істинно, істинно говорю вам: Якщо не споживатимете тіло Чоловічого Сина й не питима його Кров, не матимете життя в собі. Хто тіло моє їсть і хто мою п\'є, той живе життям вічним, і я воскрешу його остання дня. БО ТІЛО МОЄ - ЇЖА ПРАВДИВА, і КРОВ МОЯ - ПРАВДИ НАПІЙ. Хто споживає тіла моє і кров мою п\'є, той у мені перебуває, а я - в ньому. Як мене Отець живий послав, і я Отцем яву, так і той хто споживає мене, житиме мною"» (Йо. 6, 1-27; 51-58).
Бачите як Ісус підкреслює, що правдивою їжею є Його Тіло. Тайну Євхаристії Христос Господь заповів словами:
«Споживайте не на ту їжу, яка проминає, лише на ту їжу, яка залишається на життя вічне, — яку ж дасть вам Син Чоловічий» (Йо. 6, 27).
Ці слова Ісус промовив після чудесного помноження хліба. Істотним є те, що помноження відбулося в час проповідування науки, тобто в час несення Божого слова. Слова «їжу... яку ж ДАСТЬ ВАМ Син Чоловічий» - у цьому вірші виступають у майбутньому часі (Йо. 6, 27).
Отже, як знаємо, під час Останньої Вечері Ісус Христос дав нам цю життєдайну їжу, перемінюючи хліб у Своє Тіло і вино у свою Кров (Мф. 26, 26-28).
На ці достатньо переконливі аргументи Свідки Єгови відповідають цитатою з «Вартової Башти», що слова «це моє» не варто приймати в розумінні «є» Тілом Христовим, а «означає», їх зовсім не хвилює те, що Ісус Христос однозначно сказав: «Це моє тіло», підтвердивши цим правдиву присутність свого тіла.
Не є це жодним символом, ані не вжито це в переносному значенні. Присутність Тіла Христового під видом хліба є реальністю, недоступною людському розумові таємницею. Подібно як Бога неможливо збагнути і дослідити нашим розумом:
«О глибино багатства, мудрости і знання Божого! Які незбагненні його постанови і недослідимі його дороги! Хто бо коли зрозумів думку Господню? Хто був його дорадником?» (Рим. 11, 33-34).
Ця реальність є доступною тільки для серця, котре живе вірою, і розуму, випробуваного правдивою покорою.
Свідки Єгови стараються розумом збагнути таємницю, яку слід прийняти вірою. Забувають, що людський розум є обмежений. Важко зрозуміти те, чого неможливо побачити. Так Свідки Єгови відкидають присутність Ісуса Христа в Найсвятішій Тайні. Відкидають, хоча Святе Письмо так виразно повчає:
«Віра є запорукою того, чого сподіваємося – доказ речей невидимих» (Єв. 11,1).
Вони намагаються зраціоналізувати таку істотну правду, стверджуючи, що апостоли не могли прийняти правдивого Тіла і Крові, коли Ісус був ще разом з ними?
Подібний закид спрямовували до Христа маловіри, як і сьогодні Свідки Єгови закидають Церкві. Відлуння цього закиду підхопила «Вартова Башта». Саме його знаходимо у словах жидів:
«Отож юдеї заходилися сперечатись між собою, кажучи: "Як отой може нам своє тіло дати їсти?"... "Жорстока ця мова! Хто може її слухати?" » (Йо. 6, 52; 60).
Що відповів Ісус Христос на це нерозумне запитання?
Чому не пояснив як «Вартова Башта», що слова «це є» - треба розуміти як. «означає»? Ісус бачив, як люди відходять від Нього. Навіть апостолів запитував, чи і вони хочуть відійти. І не пояснює, що той хліб, про який говорить, «означає» Його тіло, але наполегливо і неодноразово повторює нам:
«Я - ХЛІБ ЖИВИЙ... ХТО ТІЛО МОЄ ЇСТЬ І КРОВ МОЮ П\'Є... Бо тіло моє - ЇЖА ПРАВДИВА, а кров моя - ПРАВДИВИЙ НАПІЙ... Хто ЦЕЙ ХЛІБ СПОЖИВАТИМЕ, той повіки житиме» (Йо. 6, 51-58).
Мою - значить цілу істоту, а не тільки слово. Результатом цього яскравого вияснення буде те, що багато його учнів відійшло (Йо. 6, 61-68). Залишились ті, які, добре не зрозумівши, увірували Ісусові. До них Він промовив: «Оживлює дух, тіло ж не допомагає ні в чому. Дух — ті слова, що їх я вимовив до вас, вони й життя» (Йо. 6, 63).
Апостоли вірили словам, якими воскрешали померлих, втихомирювали бурю, помножували хліб і перемінювали воду у вино. Ці слова також мають силу перемінити хліб і вино в Його Тіло і Найсвятішу Кров.
Варто погодитись з цими аргументами із Святого Письма, аніж слухати недовірків. Хіба не вони кричали до Пилата: «Геть, Геть! Розіпни його!» (Йо. 19, 15).
Але для чого здібності редакторів «Вартової Башти»? Вони знайшли слова, які також сказав Ісус. Те, що ця цитата не має жодного відношення до Євхаристії, цим Свідки Єгови не переймаються. Для них істотним є віднайдення якоїсь зачіпки. Євангеліє, подаючи притчу про сівбу, говорить:
« "Вийшов сіяч сіяти своє зерно. І як він сіяв, одне впало край дороги й було потоптане, і птиці небесні його видзьобали. Друге упало на камінь і, зійшовши, висохло, бо вогкости не мало. Інше впало між тернину, і тернина, вигнавшися з ним вкупі, його заглушила, врешті, інше впало на добру землю і, зійшовши, сторицею вродило". Кажучи це, Ісус голосно мовив: "Хто має вуха слухати, нехай слухає". Учні його спитали, що б вона могла значити, оця притча. Він сказав їм: "Вам дано знати тайни Божого Царства; іншим же в притчах, щоб вони, дивлячись, не бачили, і слухаючи, не розуміли. Ось що значить оця притча: зерно це слово Боже. Тії, що край дороги, це ті, що слухають, та потім приходить диявол і вириває геть з їх серця слово, щоб вони не увірували та й не спаслися..." » (Лк. 8, 5—12).
Тож одначе знайшли! Це вже не є слова маловірів, - пояснюють Свідки Єгови, - а слова, котрі сказав Ісус Хритос. Приваблює їх в цій цитаті те, що Ісус вжив слова «ЦЕ ті». Подібне Він сказав і на Останній Вечері: «Це є Тіло моє». Слово «ЦЕ...», згідно із думкою Свідків Єгови, тільки частково означає якусь дійсніть, не даючи повного окреслення. Тому Ісус Христос мав на увазі підкреслити не дійсність, а тільки символ.
Не можуть Свідки Єгови відрізнити притчі від реальності. Зерно в цьому варіанті тільки символізує слово. Відповідаючи апостолам, Ісус сказав: «Ось що ЗНАЧИТЬ оця притча...» (Лк. 8, 11). І Слушним є вжите на початку вияснення притчі слово ЗНАЧИТЬ. Отже, зерно не є словом, а значить (символізує)...
Не треба змішувати притч з реальністю. Коли Ісус встановлював Найсвятішу Тайну, то не користувався притчами, але чітко підкреслював, що правдивою їжею є Тіло, яке дасть Син Чоловічий.
Застановившись, жодна людина не може не визнати цього, про що свідчить Святе Письмо. Вірує у Христові слова, що Він своїм Божим словом перемінив хліб і вино в Тіло і Кров.
Віруючий християнин не буде робити закидів, як маловірні жиди, а буде з великою вдячністю користати з цього великого скарбу і якнайчастіше споживати Хліб, «що з неба сходить» (Йо. 6, 50).
СХОДИТЬ... тобто не один раз зійшов у першому столітті після народження Христа, а СХОДИТЬ ЩОДЕННО під час Святої Літургії. Вона є безкровною згадкою кривавої жертви Христа:
«Бо кожного разу, як їсте хліб цей і п\'єте цю чашу, звіщаєте смерть Господню, аж доки він не прийде» (1 Кр. 11, 26).
Найважливішим моментом святої Літургії є пересуществлення, тобто сходження на Престіл, Христа (Йо. 6, 50), котрий словами священика жертвує Самого Себе за відпущення наших гріхів. Це Ісус Христос через священика промовляє слова:
«Беріть, їжте: це моє тіло... Пийте з неї всі, бо це кров моя (Нового) Завіту...» (Мф. 26, 26-28).
Вже немає хліба - є тільки Тіло, як і немає вина, - а є Кров. Христос Господь приходить до нас, щоб ми мали в собі Боже життя. Прийняття Пресвятої Євхаристії практикували вже перші християни, про що дізнаємось із Біблії:
«Хай, отже, кожний випробує себе самого і тоді ЇСТЬ ЦЕЙ ХЛІБ І П\'Є ЦЮ ЧАШУ... Як хтось голодний, хай їсть удома, щоб вам не сходитися на засуд» (1 Кр. 11, 28; 34).
Не можна пояснювати цей вірш так, що люди збирались для спільного споживання їжі, як це розуміють Свідки Єгови. Апостол Павло зосереджує нашу увагу на тому, що їсти треба удома, а спільно зібравшись маємо споживати Тіло і Кров Господню в Тайні Євхаристії. Так робили перші християни, приймали Святе Причастя перебуваючи в єдності з Христом.
Свідки Єгови, як ми вже знаємо, виробили свою концепцію Євхаристії. Отож вони вважають, що згадувати Господню Вечерю (символічне прийняття Євхаристії) треба один раз протягом року. І як правило підкріплюють це віршем із Святого Письма:
«Це моє тіло, воно за вас дається. Це робіть на мій спомин» (1 Кр. 11, 24).
Якщо «на спомин» - значить раз в році. Вони не звертають уваги на те, що наступний вірш говорить:
«Так само й чашу по вечері, кажучи: "Ця чаша — Новий Завіт у моїй крові. Робіть ЦЕ КОЖНИЙ РАЗ, КОЛИ БУДЕТЕ ПИТИ, на мій спомин". Бо кожного разу, як їсте хліб цей і п\'єте цю чашу, ЗВІЩАЄТЕ СМЕРТЬ ГОСПОДНЮ, АЖ ДОКИ ВІН НЕ ПРИЙДЕ» (1 Кр. 11, 25-26).
Тому Свята Літургія, яка відправляється у Церкві, є безкровною Жертвою, під час якої приймаємо Євхаристію - Тіло і Кров Христову. Апостоли сходились не тільки раз у рік на споживання хліба -Євхаристії. У Діяннях апостолів читаємо:
«Ті ж, що прийняли його слово, охрестились, і ТОГО ДНЯ до них пристало яких три тисячі душ. Вони постійно перебували в апоспольській науці та спільності, НА ЛАМАННІ ХЛІБА й молитвах» (Діян. 2, 41-42).
Святе Письмо виразно говорить, що ті, хто охрестився, не чекали, соли надійде день пам\'яті (річниця Тайної Вечері), а приймали Євха-шстію відразу ж після схрещення. Трохи далі читаємо:
«...Щодня вони однодушна перебували у храмі, ламали по домах хліб...» (Діян. 2, 46).
Інші рядки Діянь апостолів подають, що св. Павло також часто Іриймав Святе Причастя, а не раз у рік, як стверджують Свідки Єгови.
«Ці вирушили перед нами й чекали в Троаді; ми ж відплили від Филипів після днів Опрісноків і за п\'ять день прибули до них у Троаду, де ми сім день перебули. А першого дня тижня, як ми зібралися, щоб хліб ламати, Павло, що мав вибратися в дорогу наступного дня, розмовляв з ними і затягнув бесіду до півночі» (Діян. 20, 5-7).
Святий Павло виїхав від Филиппів, де було ламання хліба, після свята Опрісноків. Через п\'ять днів прибув до Троади, де перебував сім днів. Першого ж дня після шабату зійшлись на ламання хліба. Отже, минуло всього декілька днів після Пасхи (Опрісноків), як св. Павло споживав з іншими Христове Тіло.
Ось, як відбувають день Тайної Вечері Свідки Єгови. Збираються раз на рік 14 дня Ніссан (квітня) ввечері. Сідають за столом, на якому приготовано неквашений хліб і вино. Старший зібрання бере хліб і вино, подаючи цей символ учасникам вечері. При цьому зауважує, що спожити його може тільки той, хто почуває себе гідним бути віднесеним до числа вибраних ста сорока чотирьох тисяч. Не багато учасників відчувають в своєму сумлінні таку гідність. Тому, потримавши деякий час хліб і вино, багато з них віддають чашу іншому братові чи сестрі. Коли символ, перейшовши через всіх зібраних залишився недіткненим, то після двадцять четвертої години перестає бути символом Господнього тіла і залишається господареві будинку. Якщо хтось із Свідків Єгови відважиться спожити цей символ, то зачисляється до небесних істот, а згідно з Одкровенням св. Йоана, до числа «дівичів».
Свідки Єгови під час розмови постійно запитують, як може Бог перебувати в Церкві, коли вона як будинок є створена людськими руками. Звичайно, в Діяннях апостолів чигаємо, що Бог не перебуває у церквах створених людськими руками (Діян. 17, 24).
Християни знають, що місцем, де живе БОГ, є небо. Про це говорить Святе Письмо:
«Бо знаємо, що коли земне наше житло, намет, розпадається, то маємо будівлю Божу, будинок нерукотворний, вічний на небі» (2 Кор.5, 1).
«В домі Отця мого багато осель» .
«Так говорить Господь; "Небо - мій престол, а земля - мій підніжок"» (Іс. 66, 1).
Цими словами Свідки Єгови уподібнюються фарисеям. Разом з ними роблять закид самому Ісусу Христу, намагаючись тим самим заперечити Його науку:
«Сліпі!... І хто клянеться храмом, той клянеться ним і тим, хто живе в ньому» (Мф. 23, 19-21).
Фарисеї розуміли Христові слова, знаючи що в Єрусалимській святині живе Бог. Але ця святиня мала бути знищена, що і сталось. Так вирішив Господь, а Ісус Христос прорік (Лк. 21, 5-6). Також прорік, що на Петрі - Скелі - поставить Свою Церкву, яку ніхто не знищить! (Мф. 16, 18).
Святий Павло не суперечив науці Христа. Його слова (Ді. 17, 24) стосуються поганських храмів. Наука Церкви вчить, що Бог є в небі і на землі:
«Бо де двоє або троє зібрані в моє ім\'я, там я серед них» (Мф. 18, 20).
В особливий спосіб Ісус видимо перебуває в Церкві, коли сходить на престіл під видами хліба і вина. Не живе, а з любові своєї постійно сходить з неба (Йо. 6, 50), щоб лікувати і насичувати життям нас грішних.
В такий спосіб перебуває з нами і буде перебувати до кінця світу: «Тоді Павло підвівся серед Ареопагу і промовив: "Мужі афіняни, зо всього бачу, що ви вельми побожні. Переходячи через ваше місто і приглядаючися до ваших святощів, я знайшов жертовник, на якому було написано: Невідомому богові. Те, отже, чому ви, не відаючи його, поклоняєтеся, те я вам звіщаю. Бог, що створив світ і все, що в ньому, він, бувши Владикою Неба і землі, не живе у рукотворних храмах"» (Діян. 17, 22-24).
Християни не роблять жертовника незнаному богові, оскільки знають Бога - Господа і Сотворителя. Знають, що правдивим Богом є єдиний Бог у Святій Трійці.
На закінчення ще раз треба сказати, що Ісус Христос не є талісманом чи символом, а найбільш реальною особою, подібно й Тайну Євхаристії Він настановив не як символ, як стверджує «Вартова Башта», а як правдиву обіцянку Своєї присутності:
«Не полишу вас сиротами; я прийду до вас» (Йо. 14, 18).
«Отож я з вами по всі дні аж до кінця віку» (Мф. 28, 20).