Цікаво, чи слухаючи музику ми замислюємось, яку силу вона може з собою нести? Як вона може впливати на людину. Здавалося б, відповідь проста. Але це далеко не так.

Музики нейтральної по своїй суті не буває, щонайменше вона містить якесь емоційне навантаження, в разі ж цілеспрямованого її використання несе в собі величезну силу впливу на людину.

Всім відомо про силу 25-го кадру, який оминаючи людську свідомість впливає на її підсвідомість. Один із найвідоміших випадків використання ефекту 25-го кадру відбувався в самому звичайному кінотеатрі, при перегляді звичайного фільму, де кожен 25 кадр, візуально якого зовсім не видно, був рекламою охолоджуючого напою. Після такого фільму глядачі вийшли у фойє і розкупили весь напій. Такий звичайний приклад впливу спецтехнологій на людську підсвідомість.

Але повернімось до музики, без якої сучасне людство себе практично не мислить, оскільки вважає його найпопулярнішим засобом для вираження своїх почуттів.

З розвитком науки розвиваються і вдосконалюються засоби впливу різні психофізичні технології впливу на людську підсвідомість. Проведімо паралель між використанням 25-го карду на відео та використанням іноземних мов за допомогою аудіо касет. Деякі організації котрі займаються навчанням іноземних мов за допомогою аудіо носіїв обіцяють швидке володіння іноземною мовою. Чимало із таких фірм прямо вказують на використання ними спеціальних технологій впливу на підсвідомість. В даному випадку можна говорити про певну користь, хоча й досить умовно, оскільки наслідки такого втручання належним чином ще не досліджувались. Проте, подібні технології не завжди використовуються в корисно-побутових цілях. Такий непомітний і водночас досить ефективний вплив відразу взяли на озброєння спецслужби та різного роду шахраї, в тому числі і релігійного спрямування. Чимало деномінацій неопротестантського толку на своїх богослужіннях „великими дозами” годують своїх вірних „важкою” рок-музикою під супровід якою викрикують незамислуваті слова „Я без ума от Иисуса Христа”, пританцьовують, бігають по приміщенню, кричать, трясуться у конвульсіях. У цьому ми пересвідчились на власні очі відвідавши одне з таких „богослужінь”. Зайшовши до великої зали, ми побачили картину, яка нас просто вразила. Більша частина людей перебувала в якомусь незрозумілому стані, який в декого викликав навіть втрату свідомості, так що місцева охорона розносила по місцях, в прямому розумінні цього слова, найбільш активних „стяжателів Святого Духа”.

Розуміючи, що це не Дух Господній виробляє таку чудасію постає питання: що вводить людей в такий стан жахливої екзальтації. Виявляється, та ж сама музика, котрою заповнена більша частина їхніх зібрань. Музика звучить дуже голосно і основними інструментами є ударні та бас-гітара (улюблені інструменти рок-співаків). На такому „богослужінні” як і на рок-концерті звучання музики і її ритм не є сталими, а поступово наростають, під час кульмінації ї стається психологічний зрив публіки.

Основною дієвою силою такої музики є ритм (біт) в поєднанні з басами (низькими частотами). Коли біт дорівнює 1,5 удару на секунду і супроводжується тиском низьких частот (15-30 герц), то він може вводити людину в стан екстазу. Якщо ж цей ритм рівний 2 ударам на секунду, то людина впадає в танцювальний транс.

Медична група Боба Ліренса категорично стверджує що: „Низькочастотні коливання, створенні за допомогою бас-гітари в поєднанні з силою біту, сильно впливає на стан спинномозкової рідини. Ця рідина в свою чергу, безпосередньо впливає на залози, які регулюють секрецію гормонів. В результаті порушується рівновага статевих та надниркових гормонів, так що різні функції морального самоконтролю опускаються нижче порогу терпимості, або цілком нейтралізуються”. Сприяння музичного ритму пов’язано і з функціями слухового апарату. Проте основна дія спрямована на мозок і розрахована на подавлення свідомості. Аналогічний стан психіки може викликатись і за допомогою хімічних наркотиків.

Російські дослідники зафіксували, що після десятихвилинного прослуховування рок-музики семикласники на певний час забували (хто знав) табличку множення. Японські журналісти в найбільших токійських рок-залах задавали учасникам концерту всього простих три запитання: „Як вас звати? Який зараз рік? Де ви знаходитесь?” Як не дивно, жоден опитуваних на ці питання відповісти не міг.

„Домінуючий ритм” спочатку охоплює руховий центр мозку, а потім стимулює деякі гормональні функції ендокринної системи. Знаходитись під тривалим впливом рок-музики вкрай небезпечно – стверджують вчені. В неопротестантських же деномінаціях музична частина займає більшу частину всього зібрання. Випадково? Напевно таки ні.

Тож ті, хто відвідував подібні „богослужіння” чи надалі їх відвідуватиме нехай чесно в собі розбереться від чого буває „так харашо” і не звалює все на Духа Святого.

 

Члени апологетичного товариства св. Іустина Філософа, вихованці 4-го класу КДС Тадра Роман та Москалюк Константин.