foto1
foto1
foto1
foto1
foto1

Apologet

Апологет : православний апологетичний сайт

Життя християнина продовжується від Євхаристії до Євхаристії. Участь в день Господній в таїнстві спокутування є кульмінаційним моментом тижня. День тоді істинно святий: здійснюється зустріч з воскреслим Христом.
Але за неділею слідує решта днів тижня. Історія древньої Церкви говорить, що християни так прагнули трапези Господньої, що не завжди чекали наступного дня Господнього. Коли по закінченні мученицького періоду для Церкви настали спокійніші часи, в багатьох місцях почали служити літургію і в інші дні тижня, особливо по суботам, в дні пам`яті мучеників і в інші свята. Розповідь про Моніку показує, що вже тоді літургія правилась щодня.
Під час Великого Посту християни теж бажали якомога частіше одержувати підкріплення через святе Причастя. Протягом седмиць Великого Пост)` (виключаючи суботу) Євхаристія не здійснювалася, тому що вона завжди була святковою службою общини. Тоді стало звичаєм роздавати днями тижня ті Святі Дари, які були освячені за Євхаристією попереднього дня Господнього або суботи. Така участь в Причащанні відбувалася звичайно за богослужінням, яке здійснювалося по середам і п`ятницям. Це богослужіння називається літургією Передосвячених Дарів. Укладачем літургії буденних днів Великого Посту вважається святий Григорій Великий, або Двоєслов, папа Римський. Звичайна літургія православної Церкви пов`язана з іменами святих Василія Великого і Іоанна Золотоустого.
Особливістю літургії Передосвячених Дарів є те, що вона здійснюється увечері разом з вечірнею. Готуючись брати участь в Причащанні за літургією Великого Посту, християни древньої Церкви постили день з ранку до вечора. Нині пропонується постити так, щоб після 12-ї години не їсти і не пити нічого, і дозволено скуштувати їжі тільки після вечірньої літургії.
Вечірні літургії під час Великого Посту важливі і тому, що в них можуть брати участь члени общини, що вдень працюють. Таким чином, більша кількість людей може брати участь в цих прекрасних богослужіннях, сповнених покаяння і надії. І всі вони можуть причаститися за цими службами.
У вечірніх літургіях оновлюється давньохристиянський звичай причащатися Святих Таїн увечері, на що і вказує слово "Вечеря".

НОВИЙ ЗАВІТ і ПСАЛТИР (аудіоформат)

МЕЧ ДУХОВНИЙ

Меч духовний №2